Vind hier de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice:

31 (0)35 678 0310
[email protected]

Hoe kan ik jullie bereiken?

Als u ons wilt bereiken, of vragen hebt, zijn we 7 dagen per week bereikbaar via ons e-mail adres. U kunt ons bereiken via [email protected]

Kan ik jullie ook telefonisch benaderen?

We zijn tijdens kantooruren (maandag-vrijdag van 09:00 tot 17:00) bereikbaar op het nummer:

(+31)(0)35 6780310

Op zaterdag is onze winkel te bereiken op het nummer:

(+31)(0)35 6913683

Indien U heeft gekozen voor het zelf afhalen van de wijn, zullen de wijnen binnen 2 werkdagen af te halen zijn in onze winkel in de Spiegelstraat 38 te Bussum. Indien U eerder over de wijn wilt beschikken, neem dan contact met ons op.

Ik wil graag langskomen in de winkel, is dat mogelijk?

Houd er rekening mee dat vanwege veiligheidsredenen onze flessen niet opgeslagen liggen in de winkel, maar in een geklimatiseerd warenhuis. Mocht u langs willen komen om flessen te kopen of te bekijken, contacteer ons dan zodat wij deze flessen voor u naar de winkel kunnen brengen.

Onze winkel kan worden bezocht op het volgende adres:

Best of Wines
Spiegelstraat 38C
1405 HX Bussum
Nederland

De openingstijden zijn:

Maandag -                         13:00 - 18:00
Dinsdag. – Vrijdag.-           09:30 - 18:00
Zaterdag. -                       09:30 - 17:00 
Zondag. -                         Gesloten

Hoe lang duurt het voor mijn pakket om geleverd te worden?

Al onze wijnen zijn op voorraad, dus de levering start direct.

Voor levering gebruiken wij UPS. Dit is een van de snelste en bovenal de betrouwbaarste koeriersdienst die momenteel beschikbaar is. We kunnen binnen Nederland in één werkdag wijnen verzenden. Helaas is een zaterdaglevering niet mogelijk.
We verzenden uw wijnen binnen 2 werkdagen nadat de betaling is ontvangen.

Er zijn een aantal uitzonderingen die mogelijk deze verzendtijd kunnen verlengen, zoals bezorging in afgelegen gebieden of mogelijke problemen bij de douane. Mocht u nog vragen hebben over de verzending of benieuwd zijn wanneer uw pakket wordt afgeleverd, dan kunt u ons altijd bereiken op: [email protected]

 

Kunnen jullie naar mijn land verzenden?

Wij bieden met Best of Wines wereldwijde levering. Helaas komen we geregeld restricties per land tegen. We kunnen zonder problemen naar de volgende landen verzenden:

-        Argentinië

-        Australië*

-        België

-        Bulgarije

-        Canada*

-        Chili

-        Cyprus

-        Estland

-        Denemarken

-         

-        Duitsland

-        Filipijnen

-        Finland

-        Frankrijk

-        Griekenland

-        Hongarije

-        Hongkong

-        Ierland

-        Israel

-        Italië

-        Japan

-        Kroatië

-        Letland

-        Liechtenstein

-        Litouwen

-        Luxemburg

-        Macau

-        Malta

-        Monaco

-        Nederland

-        Noorwegen**

-        Oekraïne

-        Oostenrijk

-        Polen

-        Portugal

-        Roemenië

-        San Marino

-        Singapore

-        Spanje

-        Taiwan

-        Thailand

-        Tsjechië

-        Verenigd Koninkrijk

-        Verenigde Staten*

-        Wit Rusland

-        Zuid Afrika

-        Zuid Korea

-        Zweden

-        Zwitserland

 

 


* Voor dit land gelden restricties per staat.
** Maximale alcohol percentage is 60%

Voor verdere vragen of meer informatie, contacteer ons via: [email protected]

Hoe veel kost het verschepen naar mijn land?

Voor verzendingen binnen Nederland vragen wij €12,05 voor bestellingen tot €500,-. Bestellingen boven €500,- verzenden wij gratis binnen Nederland.

Voor verzendingen naar hetbuitenland, bepalen twee factoren de hoogte van de kosten: het gewicht van het pakket en het land van bestemming. Om een beter beeld te krijgen van de verzendkosten, kunt u hier uw verzendkosten berekenen.

Hou er rekening mee dat de verzendkosten afhankelijk zijn van het gewicht en dus kunnen afwijken bij afwijkende flessen, zoals Magnums of flessen met extra dik glas.

Ik woon in Amerika, kunnen jullie ook verzenden naar de Verenigde Staten?

Helaas hebben veranderingen in de wetgeving in de laatste jaren het behoorlijk lastig gemaakt om alcohol te zenden naar de Verenigde Staten. Gelukkig hebben we een betrouwbare partner gevonden in Engeland die banden heeft met de VS en in staat is om pakketten te versturen. Hierdoor kunnen we naar de volgende staten verzenden:

Alaska (alleen grote steden), California, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Idaho, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Nebraska, New Mexico, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Texas, Vermont, Virginia, Wyoming 

Met welk bedrijf verschepen jullie?

Voor onze verzendingen gebruiken wij UPS. Ze hebben bewezen betrouwbaar te zijn in het omgaan met breekbare pakketten en hebben tevens een accuraat track & trace systeem.

Voor zendingen naar de Verenigde Staten, echter, behandelt UPS geen zendingen met alcohol meer. Voor de VS hangt de koerier af van de staat waarin we leveren. Voor meer informatie, neem contact op via: [email protected]

Ik kom liever mijn bestelling ophalen in de winkel, is dit ook mogelijk?

Het is altijd mogelijk om uw bestelling bij ons in de winkel te komen ophalen. Wanneer u op onze website een bestelling plaatst, kunt u aan het einde in het bevestigingsscherm ervoor kiezen om uw pakket op te komen halen. We trachten uw flessen binnen twee werkdagen in de winkel klaar te hebben staan. Mocht u uw flessen op een specifieke dag willen komen ophalen, laat het ons weten via [email protected]

Wat gebeurt er als het pakket wordt afgeleverd wanneer ik niet thuis ben?

Als UPS een afleverpoging doet terwijl u niet thuis bent, zijn er twee mogelijkheden. Ofwel UPS zal de volgende werkdag een nieuwe poging doen, ofwel ze zullen uw pakket bij een access point achterlaten.

In het overgrote deel van de landen waar UPS opereert, zullen ze nooit het pakket bij u op de stoep of bij de buren neerzetten. UPS probeert ten alle tijden het pakket bij de beoogde ontvanger af te leveren.

Kan mijn pakket bij een afhaalpunt laten bezorgen?

Ik kreeg zojuist een melding dat het pakket zal worden afgeleverd, maar ik zag dat er een fout in het adres stond. Wat nu?

Het is altijd mogelijk dat er een fout wordt gemaakt bij het invoeren van een adres. Als u erachter komt dat er iets verkeerd staat bij uw adres, laat het ons dan gelijk weten. Als uw pakket nog niet is opgehaald door UPS kunnen wij het adres nog wijzigen.

Helaas als het pakket is opgehaald, kunnen wij tot de eerste afleverpoging niets meer betekenen. UPS zal ofwel constateren dat het opgegeven adres niet juist is, ofwel een eerste afleverpoging doen en daar erachter komen dat het adres niet juist is. In beide gevallen zullen wij genotificeerd worden en kunnen wij het adres aanpassen. Verzeker uzelf er daarom bij het invullen van het adres van dat alle informatie volledig is en klopt.

Moet ik BTW betalen?

Als inwoner van de Europese Unie zult u belasting moeten betalen bij bestellingen bij Best of Wines.

Als u een bedrijf heeft binnen de EU (niet Nederlands) kunnen we de BTW overschrijven. Hiervoor dient u in het bezit te zijn van een geldig BTW nummer. Contacteer ons hiervoor op: [email protected]

Als u buiten de EU woont, zult u belasting en invoerrechten moeten betalen bij aankomst van uw pakket. Voor meer informatie over deze kosten, kunt u het best contact opnemen met de douane.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

U kunt op onze website een bestelling plaatsen door artikelen in uw winkelmandje te plaatsen en uit te checken. Hier kunt u ook uw verzend- en factuuradres opgeven en de methode van betaling selecteren.

Mocht u liever een bestelling plaatsen via onze medewerkers, dan zijn we altijd bereid te assisteren. u kunt uw bestelling en factuurinformatie sturen naar: [email protected]

Hebben jullie suggesties voor de perfecte fles voor mij?

We werken met een gespecialiseerd team van liefhebbers van wijn en sterke drank. We zijn altijd bereid om advies te geven over de perfecte fles voor u. Twijfel alstublieft niet om ons te laten weten waar u naar op zoek bent.

Bieden jullie garantie op de door mij bestelde flessen?

Al onze flessen zijn gecontroleerd op hun 'provenance', ofwel de afkomst en bewaarcondities. Momenteel liggen de flessen opgeslagen in een geklimatiseerd warenhuis. Echter kunnen er vooralsnog dingen fout gaan.

Problemen met de verzending 

Mocht u uw wijnen ontvangen en zien dat er tijdens de verzending schade is opgetreden, laat het ons dan onmiddellijk weten. We zullen zorgen dat de fles retour gestuurd wordt en zullen voor een vervangende fles zorgen. Mochten we geen vervangende fles voorradig hebben, zoeken we samen met u naar de beste oplossing.

Kwaliteitsproblemen 

Het komt voor dat een wijn niet meer drinkbaar is door een kwaliteitsprobleem. Zo kan een wijn kurk hebben, of geoxideerd zijn. Mocht u zo'n wijn ontvangen, zorg dan dat u het ons direct laat weten. Herkurk de wijn en zorg dat de fles binnen 48 uur naar ons terug gezonden word. Zodra wij het mankement vaststellen zullen we u vergoeden voor de wijn. We geven garantie op alle rode wijnen tot 15 jaar oud en witte wijnen tot 5 jaar oud.

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

U kunt bij ons betalen met de volgende betaalmethodes:

Bankoverschrijving*
MasterCard
American Express
Visa
Ideal
Paypal (+3%)
Sofort
Giropay
Bankcontact

 

*Mocht u willen betalen middels een overboeking, stuur dan een e-mail met uw bestelling naar [email protected]

Zijn alle wijnen op jullie website daadwerkelijk aanwezig?

Onze website is een digitale weergave van de wijnen die wij op voorraad hebben.

 

Zijn de foto's op jullie website ook de daadwerkelijke flessen?

De foto's die op onze website zichtbaar zijn, zijn foto's van de flessen die wij hier fysiek op voorraad hebben. Mochten er meerdere flessen zijn van eenzelfde wijn, zal de fles met de slechtste conditie op de foto worden weergegeven.

Sommige flessen moeten nog gefotografeerd worden. U zult een blanco fles als afbeelding zien op onze website. Deze flessen zullen zo spoedig mogelijk met foto op de website worden geplaatst.

Wat betekenen de verschillende termen zoals OWC/mid-shoulder/IN OC?

Onze flessen komen bij ons vanaf verschillende bronnen en in verschillende condities. Wij vinden het erg belangrijk om de juiste omschrijving bij deze flessen te geven en we gebruiken hiervoor de algemene termen voor. Bij deze een lijst van wat u het meest tegenkomt:

OWC   

 Original Wooden Case: De wijn is opgeslagen in zijn originele houten kist.

IN OC  

 In Original Container: Als een fles is gereleased in een eigen verpakking, geeft dit aan dat de fles nog steeds hierin verpakt is.

Low-Shoulder, Mid-Shoulder   
High-Shoulder, Top-Shoulder  

Base of Neck, Into neck  
          

Met oudere wijnen is het belangrijk om te weten wat het niveau van  de wijn in de fles is. De 'shoulder' (schouder) is de kromming bovenin een wijn-fles. Deze termen refereren naar de vulling van de wijn t.o.v de shoulder                                            

3-5 cm

Met flessen gevormd zoals Bourgogneflessen, is de 'Shoulder' relatief lang. Het niveau van de wijn is gemeten in cm onder de kurk.

Ik wil via jullie website een cadeau bestellen. Hebben jullie ook een cadeauservice?

Dagelijks verzorgen wij voor onze klanten bezorging en verzorging van de beste wijncadeaus. U kunt er altijd zeker van zijn dat de beoogde fles bij de juiste persoon terecht komt door het afleveradres te wijzigen. Tevens hebben we verschillende cadeaukisten waaruit u kunt kiezen.

Als u een persoonlijk bericht wilt toevoegen aan uw bestelling, of als u wilt dat uw fles op een specifieke datum aankomt, stuur ons dan een e-mail naar [email protected]

We zullen nooit een factuur aan een cadeau toevoegen. Mocht u een factuur willen ontvangen, laat het ons weten en we sturen u een PDF van de factuur toe. We versturen altijd een bevestigings-e-mail naar het opgegeven e-mailadres met daarin tevens een overzicht van de bestelling. Zorg er dus voor dat u uw eigen e-mailadres invoert bij uw bestelling.

Ik zoek naar een fles wijn uit iemands geboortejaar. Kunnen jullie mij hier een overzicht van geven?

We kunnen u altijd voorzien van een lijst met al onze wijnen van een specifiek jaar. Ook kunt u deze vinden op onze website. Bij het zoeken kunt u ofwel het gewenste jaar als zoekterm invullen, ofwel de filteroptie gebruiken om alleen een bepaald jaar te selecteren.

Aan favorieten toegevoegd